درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم!
سرخط خبرها

ابومسلم بی‌هدف و سردرگم مقابل حریفان| مشکی پوشان در لیگ تخت جمشید چهارم

  • کد خبر: ۶۴۱۵۳
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
ابومسلم بی‌هدف و سردرگم مقابل حریفان| مشکی پوشان در لیگ تخت جمشید چهارم
نگاهی به نتایج و بازی‌های ابومسلم از هفته پنجم تا دهم لیگ چهارم تخت‌جمشید که در آن دوران تنها نماینده فوتبال شرق کشور در سطح نخست ایران بود.
حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ ابومسلم بهترین تیم شهرستانی لیگ سوم که با نتایج درخشانش شگفتی‌آفرین لقب گرفته و انتظارات فراوانی نزد مشتاقانش به‌وجود آورده بود، در ۴هفته ابتدایی لیگ چهارم چنگی به دل نزده بود. این تیم در ادامه بازی‌های خود هم همچنان بر مدار سابق حرکت کرد. در ۶ هفته بعدی مسابقات، یعنی هفته پنجم تا دهم، نمایش خوبی نداشت و رنگ پیروزی را ندید.

ذوب‌آهن ۲ - ابومسلم صفر

مشکی‌ها در هفته پنجم در اصفهان به‌مصاف ذوب‌آهن رفتند. ابومسلم جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۵۵ در حضور بیش از ۷۰۰۰ تماشاگر نماینده دیار خراسان چنان بد بازی کرد که مربی رومانیایی‌اش بعد از بازی گفت: «ما امروز فقط یک دروازه‌بان خوب داشتیم!» و به‌راستی اگر عسگرخانی نبود، ابومسلم بیش از ۲ گلی که دریافت کرد، در کیسه‌اش می‌دید. با این شکست مشکی‌پوشان ۲ پله دیگر هم سقوط کردند تا در جایگاه چهاردهم قرار گیرند.


ابومسلم ۱ - پرسپولیس ۲

جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه و رقابت با پرسپولیس در هفته ششم، بار دیگر ورزشگاه سعدآباد را لبریز از تماشاگر کرده بود، به‌گونه‌ای که از ساعات اولیه صبح رفت‌وآمد در آن محدوده مختل شده و پلیس قسمت‌هایی از خیابان‌های اطراف را مسدود کرده بود. باران شدید بهاری شب قبل هم طراوت خاصی به هوا بخشیده بود، اما زمین مسابقه را کاملا نامناسب کرده بود. ابومسلم و پرسپولیس که هردو در اولین دوره جام حذفی، هفته قبل از گردونه رقابت‌ها خیلی زود کنار رفته بودند، به قصد پیروزی گام به این میدان نهادند. ابومسلم برای گریز از انتهای جدول و پرسپولیس برای جا نماندن از کورس صدرنشینی.

مشکلات ابومسلم کم بود که کولسکو، وهاب نیسیان‌پور و عباس موسیوند را هم به‌دلیل بی‌انضباطی کنار گذاشته بود. حسین امیدوار هم که به‌دلیل دوکارته‌شدن این دیدار را از دست داده بود. ازاین‌رو، کادر فنی ابومسلم محسن بمانی را که پس از مصدومیت مسیح مسیح‌نیا در قلب دفاع به کار می‌گرفت، به دفاع راست برد و اولین‌بار با پیشنهاد سیدمهدی قیاسی، از محمد پنجعلی، مدافع جوان خود، در قلب دفاع استفاده کرد.
 
اقدامی که پنجعلی را برای همیشه در این پست تثبیت کرد و تا کاپیتانی تیم‌ملی و منتخب آسیا رساند. در نیمه اول ۲ تیم بازی سرد و کسل‌کننده‌ای را ارائه کردند، اما با شروع نیمه دوم به‌ویژه بعد از گل دقیقه ۵۵ علی مسیح‌نیا، شوروهیجان بر مسابقه حاکم شد و حالا این شاگردان کونوف، مربی روس پرسپولیس، بودند که برای جبران گل خورده به آب و آتش می‌زدند. سرخ‌پوشان با تسلط بر میانه میدان و با استفاده از تکنیک علی پروین و علیرضا عزیزی، هر لحظه حلقه محاصره را تنگ و تنگ‌تر کردند تا اینکه در دقیقه ۷۰ محمد مایلی‌کهن، بازیکن جوانشان، گل زد.
 
پس از این گل بازهم سرخ‌پوشان تهرانی دست از تلاش برنداشتند و ۲ دقیقه مانده به پایان مسابقه به‌وسیله اسماعیل حاج رحیمی‌پور به گل رسیدند تا آب سردی باشد بر پیکر مشکی‌پوشان و تماشاگران. تلخی شکست و گوش‌ندادن مربی رومانیایی به صحبت مالک باشگاه مبنی بر بخشش ۲ یار تأثیرگذار هم اولین جرقه‌های اختلاف مالک و مربی را در این فصل رقم زد. البته این بازی برای پرسپولیس هم کم‌هزینه نبود، چون مودت و خوردبین، دروازه‌بان و مهاجم خود، را به‌دلیل مصدومیت چندین هفته از دست دادند و پس از آن سرخ‌پوشان در جراید به‌شدت از نوع بازی مشکی‌پوشان و خشونت یاران این تیم گله کردند.


ابومسلم صفر - دارایی صفر

ابومسلم جمعه بعد، یعنی دهم اردیبهشت‌ماه، بار دیگر با طعم میزبانی در مقابل دارایی تهران به میدان رفت. آن‌ها کاپیتان مسیح را هم برای تهییج ۱۲ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سعدآباد با پای گچ‌گرفته‌شده و عصا روی نیمکت نشانده بودند، اما ابومسلم در این بازی آن‌چنان بی‌هدف و بی‌برنامه بازی کرد که همان تک‌امتیاز حاصل از تساوی بدون گلش هم هواداران را راضی نکرد. مشکی‌پوشان در این مسابقه برای رسیدن به گل ۳ بار تغییر تاکتیک دادند، اما جلال طالبی برای مقابله با تدبیر مشکی‌ها فقط یک مهره‌اش را جابه‌جا می‌کرد، کاپیتان پرویز قلیچ‌خانی.
قلیچ در این مسابقه ابتدا به‌عنوان هافبک و بعد مدافع و در انتها در نقش یک مهاجم بازی کرد و در هر ۳ پست ابومسلمی‌ها را گیج کرده بود.


بانک‌ملی تهران صفر - ابومسلم صفر

ابومسلم ۱۷ اردیبهشت‌ماه در هفته هشتم جام چهارم پس از ۲ میزبانی پی‌درپی این‌بار در امجدیه مقابل بانک‌ملی قرار گرفت. دیدار ۲ تیم انتهای جدول که فقط نفت آبادان را پایین‌تر از خود می‌دیدند، بدون هیچ اتفاق خاصی با تساوی بدون گل پایان یافت تا زنگ خطر برای ابومسلم خیلی زود به صدا درآید.


ابومسلم صفر - سپاهان صفر

ابومسلم جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در روز نهم رقابت‌ها در استادیوم سعدآباد به‌مصاف سپاهان رفت، سپاهانی که چند هفته قبل در اولین دور جام حذفی مغلوبش شده بود. حضور فقط ۹۰۰۰ تماشاگر، از نارضایتی نسبی هواداران از نتایج نماینده شهرشان نشان داشت. ابومسلم در این بازی هم سردرگم و گیج بود و درعمل در میانه میدان حرفی برای گفتن نداشت و با وجود اینکه کادر فنی هر ۲ تعویضش را هم در این خط انجام داد، بازهم ثبت یک تساوی بدون گل دیگر با سوت جعفر نامدار، قاضی این دیدار، در کارنامه این تیم، از ضعف ابومسلم در گل‌زنی نشان داشت.


نیروی اهواز صفر - ابومسلم صفر

در هفته دهم ابومسلم در اهواز مقابل «نیرو»‌ی این شهر قرار گرفت. مشکی‌ها که فصل پیش گرما امانشان را بریده بود، با درس‌گرفتن از آن مسابقه، چند روز زودتر راهی اهواز شدند تا دست‌کم با آب‌وهوای این شهر غریبه نباشند و اتفاقا همین‌گونه شد و هنگامی که محسن زمانی پایان مسابقه را اعلام کرد، سیاه‌جامگان خراسانی یک امتیاز باارزش دشت کرده بودند. البته در این روز خط دفاع ابومسلم کم‌اشتباه و عسگرخانی که همراه با پنجعلی به اردوی تیم‌ملی هم دعوت شده بود، بی‌نقص و جسور بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->